اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

" رضایش " زندگی فقط برای رضای او

اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

" رضایش " زندگی فقط برای رضای او

اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

روز نوشت یک زن از یک تصمیم!
همسر اول هستم‌.سال ۸۲ ازدواج کردم در سن ۲۲ سالگی.لیسانسه هستم و طلبه و خانه دار.۳ فرزند گل دارم.
زندگی رو از زیر صفر شروع کردیم. دست در دست هم گذاشتیم و توکل به خدا کردیم.در مسائل کاری به حمدالله کمک همسر بودم.
کل مهریه ام را همان اویل عقد بخشیدم.
چیزی به نامم نیست.
یک منزل مسکونی و ماشین داریم و به لطف قناعت اوضاع مالی مان روبراه است.
دو سالی در مورد تعدد زوجات تحقیق کردم و اوضاع جوانهای اطرافم رو بررسی کردم.
به همسر پیشنهاد تعدد دادم و اعلام رضایت کردم.
همسر هم بررسی کردند و بعد تصمیم به تعدد گرفتند...

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

انواع خانواده در تعدد زوجات ۱

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹ ق.ظ

سلام

می خواستم طی چند پست در مورد زندگی تعددی صحبت کنم

اول اینکه اصل بر تک همسری . ان شاءالله بعدا در مورد اینکه چرا باید وارد تعدد بشن عده ای و چرا لازمه صحبت می کنیم.


انواع زندگی تعددی:

در ورود به زندگی تعددی همانطور که قبل گفتم سه حالت وجود داره:


اول آقا بنابر دلایلی اصرار بر تعدد زوجات دارند . اما بنا بر دلایلی بدون اطلاع زن اول زن می گیره.

بعد از مدت زمانی ممکنه این راز فاش بشه

حالتهای مختلفی که در این صورت بوجود میاد بدین صورت می شه:

یا زن اول دچار آسیب فراوان می شه و نمی تونه زندگی رو تحمل می کنه و طلاق می گیره

یا زن دوم دچار آسیب فراوان می شه و نمی تونه زندگی رو تحمل می کنه و طلاق می گیره

یا زن اول زندگی رو تحمل می کنه و زندگی تعددی ادامه پیدا می کنه



دوم  حالتی که مرد تصمیم  می گیره زن دوم بگیره. درایت به خرج می ده و جهت کاهش آسیبها ابتدا با همسر و اعضای خانواده صحبت می کنه. 

در مورد واکنش زن اول

یا  راضی می  شه . حال  با دلخوری  و یا پذیرش  قلبی واقعی

یا اصلا زیر بار نمی ره 

مرد ها هم  در مقابل این واکنش خانمها چند دسته می شوند

همسر راضی نشده ، مرد قید تعدد رو می زنه

همسر راضی  نشده و مرد وارد گروه اول می شه و یواشکی تعدد می کنه


سوم حالتی که در آن زن اعلام رضایت  قلبی می کنه که همسر تعدد کنه.

در این حالت زن معمولا حکم الهی را مانند سایر احکام الهی مثل روزه و نماز پذیرفته. به همسر اعلام رضایت  می کنه

مردها در مقابل  این زنها سه  دسته اند 

یا تعقل و تفکر و بررسی می کنند و در صورت داشتن شرایط و ... وارد تعدد می شن

یا دچار احساسات می شن و وارد تعدد می شن 

یا اصلا وارد تعدد نمی شن  به هر دلیل مثلا مدیریت و طرفیت و اقتدار و قدرت تمکین لازم رو ندارند و یا از نظر عاطفی بسیار وابسته اند و لزومی نمی بینند



به زودی جوانب  و آسیبها  و راهکار ها رو در هریک بررسی می کنیم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۳
  • ۹۸/۰۳/۲۷
  • ۱۲۸ نمایش
  • همسر اول

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی