اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

" رضایش " زندگی فقط برای رضای او

اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

" رضایش " زندگی فقط برای رضای او

اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

روز نوشت یک زن از یک تصمیم!
همسر اول هستم‌.سال ۸۲ ازدواج کردم در سن ۲۲ سالگی.لیسانسه هستم و طلبه و خانه دار.۳ فرزند گل دارم.
زندگی رو از زیر صفر شروع کردیم. دست در دست هم گذاشتیم و توکل به خدا کردیم.در مسائل کاری به حمدالله کمک همسر بودم.
کل مهریه ام را همان اویل عقد بخشیدم.
چیزی به نامم نیست.
یک منزل مسکونی و ماشین داریم و به لطف قناعت اوضاع مالی مان روبراه است.
دو سالی در مورد تعدد زوجات تحقیق کردم و اوضاع جوانهای اطرافم رو بررسی کردم.
به همسر پیشنهاد تعدد دادم و اعلام رضایت کردم.
همسر هم بررسی کردند و بعد تصمیم به تعدد گرفتند...

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

ملاقات حضوری همتا

جمعه, ۷ تیر ۱۳۹۸، ۰۶:۵۳ ب.ظ

همتا پنج شنبه اومد خونمون

می دونید که خیلی وقته با هم نامزدند و دلبسته هم و دیدارها فقط تصویری بوده.

همسر رفته بود ترمینال دنبالش. وقتی دیدیم همو رفتیم همدیگرو بغل کردیم و روبوسی...خیلی طفلک معذب بود.برنامه پنج شنبه مون مشاوره و کلاس آموزشی  حیات حسنی بو.مشاوره خیلی خوبی بود. موارد زیادی رو فهمیدیم.می گفتند که اصل بر چند همسری هست طبق آیه  قران . تک همسری فقط در صورتی که ترس از عدم عدالت باشه بوجود  میاید که درواقع عدالت واجبه  هم چیزی نیست که کسی نتونه انجام بده .... طبق آیه  ۳ سوره نساء .

در واقع  اینکه گفته شده از زنانی که شما را خوش آید دودو و سه سه و جهار چهار به زنی بگیرید... و بعد گفته شده اگر می ترسید به یکی اکتفا کنید پس تک همسری در صورت خوف بوجود میاد و بعد ایه ۱۲۹ سوره نساء که عدالت محبتی و نوع رفتار رو توضیح می داد...ایشون استنباط  می کردند بر طبق سیره ائمه و این موارد و تفاسیر برخی بزرگان اصل تعدد زوجات هست‌ . مثلا در آیه یک یکی ذکر نشده و از دو تا دو تا شروع شده...اینکه جهاد مرد در گذشتن از مال و جهاد زن در پذیرفتن هوو هست...

گفته شده غیرت زن کفره . غیرت  زن یعنی عدم پذیرش هوو :

نهج الفصاحه ج ۱ ص ۲۹۸

همانا خداوند تعالی غیرت را برای زنان و جهاد را برای مردان قرار داد ،پس هر زنی از روی ایمان و در انتظار پاداش خدا صبر کند، برای او ثوابی مثل اجر شهید قرار دارد.

در واقع این با حدیث جهاد زن در خوب شوهر داری کردن است منافات ندارد و این جهاد نیز در واقع به نوعی خوب شوهرداری کردن است . 

اما خیلی چیزها جهاد است مثل کسب روزی حلال. در واقع برای زن خیلی مسایل هست در حد جهاد و حکم  جهاد ثواب دارد اما این جهاد مثل جهاد اکبر است . طبق احادیث جهاد اکبر مبارزه با نفسه ، برای همین پذیرش همتا که مبارزه با نفس هست و جهاد اکبر.

وسائل الشیعه ج۲۰ حدیث ۲۵۲۹۷ _الکافی ج۵ ص ۵۰۵ ح ۲

جابر جعفی گوید:امام باقر علیه السلام فرمود:خداوند عزوجل جهاد را هم بر مردان و هم بر زنان واجب ساخته، اما جهاد مرد بذل مال و جانش تا حد کشته شدن در راه خداشت ولی جهاد زن شکیبایی در برابر غیرت مرد و ناملایماتی است که از همسر خویش می بیند

 

وقتی توی موسسه آقای اسلامیه مشاور می داد و در مورد تعدد و ...صحبت می کرد گریه ام گرفت... خدا چه لطف بزرگی به من کرده بود که کاری کرده بود من تعدد رو بپذیرم ... وقتی ایه ۶۵ سوره نسا رو خوندند فهمیدم خدا چه لطف بزرگی بهم کرده. گریه ام گرفت. اینکه باید حکم خدا رو پذیرفت و نسبت به اون خوشنود بود تا مومن واقعی بود. خیلی خوشحالم که خدا منو پاک کرده

 

 

النساء  ۶۵

فَلَا وَرَبِّکَ لَا یُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ یُحَکِّمُوکَ فِیمَا شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لَا یَجِدُوا فِی أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَیْتَ وَیُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا

ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﺆﻣﻦ ﺣﻘﻴﻘﻲ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ، ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻧﺰﺍﻉ ﻭﺍﺧﺘﻠﺎﻑ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺑﻪ ﺩﺍﻭﺭﻱ ﺑﭙﺬﻳﺮﻧﺪ ; ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﺣﻜﻤﻰ ﻛﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻱ ﺩﺭﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﻫﻴﭻ ﺩﻝ ﺗﻨﮕﻲ ﻭ ﻧﺎﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻧﻜﻨﻨﺪ ، ﻭﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺷﻮﻧﺪ

 

و در مورد اینکه الان بیشترین سوالاتی که از مرکز ملی پاسخگویی پرسیده می شه سوال در رابطه با عدالت خداوند است . و سوال کننده دختران مجرد سن بالا. اینکه در مورد عدالت خداوند و اینکه براش زوج قرار داده و ..‌ شک می کنن...

وقتی اینو گفت یاد یه مورد افتادم.

یه واسطه قبل از همتا ،بهمون دختری رو پیشنهاد دادند که مستقیم با همسر قرار ملاقات گذاشتن داخل حرم و من اصلا با ایشون صحبت نکردم.

واسطه می گفتند که ایشون اونقدر سختی کشیدند که به خدا و ... دارن شک می کنن و افسردگی دارن و اگر کارتون جهادیه ازدواج با ایشون رو بتونید داشته باشید و بهش کمک کنید خیلی خوبه. زمانی که قرار داشتند من هم رفتم حرم. من رفتم زیارت و همسر رفتن سر قرار.

همسر می گفتن چه تو مکالمه  اولیه و چه توی ملاقات،  این دختر خانم همش از شک به عدالت خداوند و .. سوال داشت. اینکه اگر خدا عادله چرا زندگی من اینجوریه. همسر من کوش ؟و ...😐

یعنی کل صحبتهاشون می شه گفت پیرامون این مسائل بوده و همسر با آیات و روایات سعی  کرده بود روشنش کنه.

 

و یه نکته جالب . تعدد زوجات الان در ۶۷ درصد جهان رواج داره! در دین زرتشت و  یهود و مسیح هم بوده ودر سالهای  اخیر مخالفت شده... کلاس خیلی خوبی بود.دیگه ذره ای ترس از مواردی که بقیه می گفتن بعدا حسادتت گل می کنه و ... ندارم

همه می گفتن بزار بیاد خونت ، اونوقت که بخواد شوهرت با اون بره تو اتاق نمی تونی تحمل کنی. اما الحمدالله اصلا اینطور نبود و حتی برعکس بود...همتا کلا خیلی خجالت می کشید.همسر هم از این رفتار همتا دلخور بود.بعد از شام دیدم همسر ناراحته. همتا یه گوشه، همسر هم جلوی تلویزیون.همتا رفت تو اتاق کارهاشو انجام بده، که نشستم با همسر صحبت کردم.بهش گفتم چرا نمی شینید با هم صحبت کنید و ..‌. همسر گفت خودش دوست نداره چند بار سوال پرسیدم سر شام جواب نداد و ...شاید دوست نداره و ...گفتم خجالت می کشه تو نباید زیاد حساس بشی.بچه ها رو فرستادم پایین.گفتم صداش کن بشینید صحبت کنید.برید تو اتاق صحبت کنید ...موقع خواب ما تو پذیرایی خوابیدیم و همسر و همتا توی اتاق بودند گل گفتن و گل شنفتن... تا نماز بیدار بودند و بعد از نماز خوابیدن و من تو این مدت خیلی خوشحال بودم.یاد شب بیداری های خودمون می افتادم...خیلی خوشحال بودم خیلی.فکر می کردم چقدر خوبه که الان همتا هم می تونه سرش رو روی شونه های همسر بزاره و به آرامش  برسه و غم دنیا رو فراموش کنه.چقدر خوبه الان دست نوازش همسر روی موهای کشیده بشه...چقدر خوبه ...خیلی حس خوبی داشتم

 

 

*****

 

امروز هم جمعه است.ظهر همگی رفتیم نماز جمعه .بعد هم ناهار خوردیم . دیشب دیزی سنگی بار گذاشته  بودم برای ظهر.همتا حتی اگر همسر دستش بهش بخوره جلوی ما خجالت می کشه.خیلی حیا داره.البته سخته حضور نفر سوم و بچه ها.سعی می کنم براش شرایط رو محیا کنم تا آرام آرام خجالتش بریزه.البته انگار از منم خجالت می کشه. که امیدوارم اینطور نباشه.همیشه دعا می کنم خداوند منو برای  خودش پاک کنه.و  کل خانواده ۶ نفری مون رو . 

 

دعا می کنم خداوند محبت  رو تو دل همه مون قرار بده و محکم کنه و روز به روز به همدیگر و خدا تزدیکتر شیم

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۱
  • ۹۸/۰۴/۰۷
  • ۶۹۱ نمایش
  • همسر اول

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی