اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

" رضایش " زندگی فقط برای رضای او

اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

" رضایش " زندگی فقط برای رضای او

اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

روز نوشت یک زن از یک تصمیم!
همسر اول هستم‌.سال ۸۲ ازدواج کردم در سن ۲۲ سالگی.لیسانسه هستم و طلبه و خانه دار.۳ فرزند گل دارم.
زندگی رو از زیر صفر شروع کردیم. دست در دست هم گذاشتیم و توکل به خدا کردیم.در مسائل کاری به حمدالله کمک همسر بودم.
کل مهریه ام را همان اویل عقد بخشیدم.
چیزی به نامم نیست.
یک منزل مسکونی و ماشین داریم و به لطف قناعت اوضاع مالی مان روبراه است.
دو سالی در مورد تعدد زوجات تحقیق کردم و اوضاع جوانهای اطرافم رو بررسی کردم.
به همسر پیشنهاد تعدد دادم و اعلام رضایت کردم.
همسر هم بررسی کردند و بعد تصمیم به تعدد گرفتند...

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

چرایی تعدد زوجات و شرایط آن

سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۲ ب.ظ
 
بعضی ها می گن چرا پیامبر و حضرت علی ع در زمان حضرت  خدیجه و حضرت فاطمه س همسر دیگه ای نگرفتند و اگر تعدد خوب بود چنین می کردند.
در پاسخ  باید موارد زیر رو در نظر گرفت
۱. اگر امام علی و حضرت محمد می خواستند تعدد کنند به نظرتون حضرت خدیجه و حضرت فاطمه س چه باز خوردی داشتند؟ آیا مخالفت می کردند؟ قطعا خیر.یادم میاد  یجا خوندم حضرت محمد ص به حضرت  خدیجه در هنگام فوتشون می فرمایند سلام مرا به هوو هایت در بهشت برسان... پس از جانب زن باید پذیرش این حکم الهی باشه. چه همسرش تعدد بکنه یا نه.
۲. در زمان حضرت خدیجه و ابتدای دوران ازدواج حضرت  علی ع هنوز جنگها رخ نداده بود تا بیوه ها و مجردان رو به فزونی برود و نیاز به تعدد باشد
۳. حتی حضرت  محمد ص و امام علی ع نیز چند همسر همزمان داشتند و حتی حضرت محمد به روایتی و به دستور خداوند ۹ همسر داشتند و ازدواج هایی به خاطر رضای خدا و مصلحت اسلام و جامعه اسلامی داشتند. پس این حضرات هم تعدد داشتند و این کار را قبول داشتند و بسته به شرایط و در زمان مناسب وارد شدند.
۴. اکثر ائمه ما نیز تعدد زوجات داشتند . از همان زمان همسر اول. 
۵.بهتر است بجای مقایسه خود با برترین زنان جهان و دو عالم ، خود را حداقل با سایر زنان ائمه و مادران ائمه مقایسه کنیم
۵. اکثر پیامبران نیز تعدد زوجات داشتند و تعداد بسیار کمی بودند که تعددی نبودند.
۶.در علمای جهان اسلام نیز تعدد زوجات بسیار دیده شده مثلا ایت الله قاضی با همسرانش در یک منزل به خوشی زندگی می کردند
 
 
بنابر این  تعدد زوجات را از منظر یک زن بخوایم ببینیم باید گفت هر زن مسلمان باید پذیرش نسبت به این حکم داشته باشد و آن را بپذیرد و طبق ایه ۱۶ سوره نساء کراهت قلبی هم حتی نسبت به این حکم نداشته باشد تا به رستگاری برسد.
اما از منظر مرد، مرد می تواند تعدد زوجات  داشته باشد ،به شرط عدالت ، با هر که مایل است ازدواج کند و شرعا نیازی به رضایت همسر اول در حالت عادی ندارد. رعایت عدالت هم عدالت واجبه است و چیز سختی نیست .  در تفسیر ایه قران هم که گفته شده مردان نمی تواند عدالت رو رعایت کنند ، منظور عدالت مستحب هست .
 
اما اینکه چی شد من این حکم رو پذیرفتم،  هم همین موارد بود و هم اینکه دیدم تعداد دختران مجرد دهه ۶۰ و ۵۰ خیلی زیاد شده و مرد تو این سن برای ازدواج با آنها به این تعداد نیست، و وقتی باهاشون هم صحبت می شی خیلی چیزها رو می فهمی و ناراحت می شی. 
دخترای مجرد  مومن که خیلی هاشون شبا با دوش اب سرد و گریه خوابشون می بره...بعضی هاشون به گناه می افتن... بعضی هاشون دور از چشم خانواده صیغه می کنن و دیگه دختر نیستن
چیزهایی می فهمی که بعد از ترس خدا خوابت نمی بره‌. فقط کافیه پای درد دل اونها بشینیم.
بعد خدا از من و افراد مثل من. از زنها. بپرسه، این جورخانمها رو نشونمون بده بپرسه، بگه مگه من حق تعدد زوجات نذاشتم تو چرا با حکم من مخالفت کردی تا این به گناه بیافته. چی بگم؟ یا مگه ندیدی شوهرت دوست داشت تعدد بکنه یا تو عذاب بود،چرا نذاشتی زن بگیره، چرا با حکم من مخالفت کردی؟ چی بگم، اگر بگه تو گناه اینها شریکی من رو سیاه چی بگم؟
 
همه اینها موجب شد این حکم رو بپذیرم و به همسرم هم اعلام رضایت کنم. و همسرم بعد از فهمیدن علت رضایت من و وضعیت جامعه و تحقیق تصمیم به تعدد زوجات به خاطر رضای خدا و حرکت جهادی گرفتند.
باید بگم این وبلاگ، وبلاگ تبلیغی تعدد زوجات نیست بلکه بیان تجربه و راهکار هست برای کسانی که می خواهند وارد تعدد زوجات بشوند و یا خانمهایی که می خواهند روی  خود کار کنند  و پذیرش حکم الهی رو داشته باشند
 
از منظر مردان تعدد زوجات بسیار سخته. همسرم بارها و بارها متذکر شدند که " ورود آقا  به تعدد زوجات برای نیتی بجز رضای خدا اشتباه  محض است و من اگر نیتی بجز رضای خدا و کار جهادی داشتم هرگز وارد تعدد نمی شدم.تعدد زوجات راه رفتن بر روی لبه تیغ هست و ممکنه انسان رو جهنمی کند. اعصاب پولادین می خواد." همسر دوم اگر مطلقه باشه براش طلاق دوباره راحتتر از بیوه و دختر مجرد هست ، از طرفی همسر  دوم معمولا مثل زن اول دنبال ساختن زندگی نیست ، دنبال بدست آوردن  زندگی راحت هست. معمولا  ممکنه احساس نا امنی داشته باشه و بر طبق این حس کاذب رفتاری داشته باشه که این رفتار موجب صدمه به زندگی مشترک بشه. انگار از ابتدای ورود به زندگی تعددی به جای ساختن زندگی و جایگاه خود ،حداقل و در بهترین شرایط ،دنبال بدست اوردن زندگی و حق و حقوق و جایگاهی مانند زن اوله که این مقدور نیست. چون زن اول جایگاه خودش رو ساخته . با صبر و گذشت و ایثار و.... و همین موضوع اختلافات بسیاری درست می کند‌ . اینکه بدون اینکه جایگاه خود را درست کنیم از همان اول انتظار داشته باشیم جایگاهی مانند کسی سالهای بسیاری ایثار کرده و ... داشته باشیم. اصلا میسر نیست.
از طرفی هم همسر دوم از نظر جسمانی جوانتره و زایمان نداشته و برای همسر ممکنه جذاب تر باشه.
به هر حال مهمترین چیز برای همه افرادی که وارد تعدد می شن اخلاق خدا پسندانه  در عمل هست. اینکه یه خانم واقعا اونگونه عمل و شوهر داری کنه که خدا راضی باشه و همین طور آقا
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۷/۰۲
  • ۲۸۱ نمایش
  • همسر اول

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی