اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

" رضایش " زندگی فقط برای رضای او

اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

" رضایش " زندگی فقط برای رضای او

اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

روز نوشت یک زن از یک تصمیم!
همسر اول هستم‌.سال ۸۲ ازدواج کردم در سن ۲۲ سالگی.لیسانسه هستم و طلبه و خانه دار.۳ فرزند گل دارم.
زندگی رو از زیر صفر شروع کردیم. دست در دست هم گذاشتیم و توکل به خدا کردیم.در مسائل کاری به حمدالله کمک همسر بودم.
کل مهریه ام را همان اویل عقد بخشیدم.
چیزی به نامم نیست.
یک منزل مسکونی و ماشین داریم و به لطف قناعت اوضاع مالی مان روبراه است.
دو سالی در مورد تعدد زوجات تحقیق کردم و اوضاع جوانهای اطرافم رو بررسی کردم.
به همسر پیشنهاد تعدد دادم و اعلام رضایت کردم.
همسر هم بررسی کردند و بعد تصمیم به تعدد گرفتند...

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پذیرش تعدد زوجات

شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۰۱:۲۲ ب.ظ
 
من یه زنم
تحصیل کرده،صاحب ۳ فرزند دسته گل، همسری که عاشقانه دوسش دارم، زندگیی شاد و دوست داشتنی.
تو زندگی ام خدا رو شکر چیزی کم نداشتم. اما دیدم عده ای هستند  از زنان مومن جامعه ام ، از زنان مسلمان ، که در شرایط جالبی نیستند
نیازی به آمار  و ... نبود تا به فکر فرو برم
فقط باید به اطراف خودم توجه می کردم... بیش از انگشتان دو دست ...، تعداد زیادی از دختران همسن خودم در فامیل و دوست و آشنا  هنوز مجرد و بی شوهر بودند! پسران تو سن مناسب ازدواج اینان ازدواج کرده بودند! اگر تک و توک پسری هم بود زیر بار ازدواج نمی رفت و تجرد رو ترجیح می داد! اما این دختران چی؟ این دختران که آنها نیز باید الان فرزندانی به سن فرزندان من داشتند و آغوش پر مهر همسر و کانون گرم خانواده و لذت مادری را تجربه می کردند  چی؟
وقتی بررسی کردم دیدم در همین چند سال اخیر در حدود سن ۳۵ تا ۴۰ سالگی چه روند بدی زندگی شان داشته، عده ای بدحجاب شده اند و تبرج و ... ، عده ای مرتب از بحث عدالت خدا و ... سخن می گویند  ... عده ای افسردگی گرفته اند... بعضی دور از چشم خانواده به خاطر نیاز شدید و ترس از گناه صیغه شدند و... عده ای متاسفانه به گناه....
بماند...
همه اونها  عزیزان من بودند، چرا باید عاقبتشان به خاطر نبود شوهر خراب می شد و معصیت خداوند رو می کردند و ... 
با خودم گفتم  ممکن بود من جای اونها باشم!
با خودم گفتم اگر تو اون دنیا خداوند  این زنان امت رو جلوی من بزاره بگه من برای نجات اینان از این وضعیت تعدد زوجات رو قرار داده بودم ، تو با چه حقی با این احکام مخالفت کردی و نذاشتی همسرت تعدد کند تا اینان نجات پیدا کنن چی بگم؟ همسر تو که شرایط تعدد رو داشت..‌
 
تحقیق کردم...
وضع بدتر شد !
سنی ها طرح  چهار همسر چهل فرزند رو دارند اجرا می کنند و حتی دختران شیعه را به همسری می گیرند...!!
وظیفه شیعه چیست؟!
زن شیعه فقط به فکر دنیای خودش باشد؟ نه به فکر زنان مومنه و شیعه جامعه؟!، نه به فکر وضعیت کشور و رشد جمعیت !و نه به فکر گناه و فساد...!
 
نه ! ، اسم من مومن نیست!
اگر همسر من شرایط روحی جسمی عاطفی مالی تعدد زوجات رو داره،  من باید بتونم برای رضای خدا گامی بردارم و مقدمات ظهور  رو با گامی هر چند کوچک و کمک به سایرین فراهم کنم...
من می توانم...
 
و توانستم !
و همه با لطف خدا  بود...
 
و بعد آشنایی و رفت و آمد با عده ای از  خانواده های تعددی که اونها هم با همتا هاشون زندگی می کردند.... به خیر و خوشی !
و چقدر زندگی زیبا است وقتی تعدد زوجات اصولی انجام بشه...
وقتی با آموزش انجام بشه..
و چقدر خوبه موسسه ای چون موسسه حسنی افرادی که می خوان وارد زندگی تعددی بشن رو آموزش می ده تا با کمترین تنش این مراحل رو سپری کنن و گامی در جهت رضای خداوند بردارند....
 
و چرا  ما زنان خودخواهانه و حسودانه فقط به فکر دنیای خودمان باشیم در حالی که می شود هم دنیا رو داشت و هم اخرتی آباد ان شاء الله؟
 
من یک زنم
یک زن مسلمان شیعه
و نگران و مسئول در مقابل سایر زنان جامعه ام 
برای کمک به سایر زنان جامعه ام پشت همسرم هستم تا دست سایر زنان جامعه  ‌رو بگیریم و با یک خانواده گسترده و شاد در کنار هم و زیر سایه الطاف الهی زندگی کنیم
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۸/۲۵
  • ۲۴۱ نمایش
  • همسر اول

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی