اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

" رضایش " زندگی فقط برای رضای او

اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

" رضایش " زندگی فقط برای رضای او

اللهم وفقنا لما تحبه و ترضاه

روز نوشت یک زن از یک تصمیم!
همسر اول هستم‌.سال ۸۲ ازدواج کردم در سن ۲۲ سالگی.لیسانسه هستم و طلبه و خانه دار.۳ فرزند گل دارم.
زندگی رو از زیر صفر شروع کردیم. دست در دست هم گذاشتیم و توکل به خدا کردیم.در مسائل کاری به حمدالله کمک همسر بودم.
کل مهریه ام را همان اویل عقد بخشیدم.
چیزی به نامم نیست.
یک منزل مسکونی و ماشین داریم و به لطف قناعت اوضاع مالی مان روبراه است.
دو سالی در مورد تعدد زوجات تحقیق کردم و اوضاع جوانهای اطرافم رو بررسی کردم.
به همسر پیشنهاد تعدد دادم و اعلام رضایت کردم.
همسر هم بررسی کردند و بعد تصمیم به تعدد گرفتند...

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

کامنت باز

جمعه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۳۴ ب.ظ

سلام عزاداریهاتون قبول

و خیلی التماس دعا

 

 

می گم می خوام کامنت گذاری رو برای این پست باز کنم ، نظرتون چیه؟

اونهایی که نظری،  سوالی، پیشنهادی دارن بگن

 

ان شاءالله  همه مجردها ازدواج کنن و خوشبخت شن و همه به خوبی خوشی در کنار هم  زندگی کنن ، چه تعددی و چه تک همسری

  • موافقین ۱ مخالفین ۳
  • ۰۰/۰۵/۲۹
  • ۷۱۲ نمایش
  • همسر اول

نظرات (۱۰)

سلام 

من همسرم شدیدا توی تمام مسایل منطقیه و هر وقت هر چی بهش گفتم قبول کرده واقعا دوستش دارم 

اعتقادات مذهبی زیادی نداره ولی شدیدا مطیعه توی زندگی

ولی خب من زیادی گرم مزاجم با این وجود باز هم برام کم نمیزاره من واقعا دوستش دارم و نمیخوام از دستش بدم دوست دارم یه دختر خوب دیگه مثل خودش باشه واقعا از ته دل دوست دارم یه زن دیگه هم بگیرم و با هم مثل دو تا خواهر زندگی کنن چند بار بهش گفتم ولی شدیا ناراحت شده  موندم چیکار کنم 
حتیس دوست دارم خودش کسی رو انتخاب کنه  و من بهش نگم دوست دارم ال اون همتای اینده خودش رو دوست داشته باشه و بعدا من پسندش کنم 
چون واقعا برام مهمه که همسرم از همتای خودش خوشش بیاد
ممنون میشم توی ایمیل بهم جواب بدید

پاسخ:
اگر واقعا اینطوریه با منطق برید جلو 
بزارید کاملا بپذیره و زندگی اسیب نبینه
زندگی تون رو حفظ کنید و کاری کنید اگر تعدد کردید به رشد و ارتقا زندگی تون کمک کنه و همه راضی باشید و اگر غیر این هست و موجب از بین رفتن ارامش و زندگی تون می شه بی خیال شید. و این وسط خانم دوم خیلی خیلی مهمه...

سلام عزیزم من سعیده م

منو یادتون هست؟

شماره تون پاک شده از گوشیم

میشه پیام بدین به من

پاسخ:
سلام عزیزم. کدوم سعیده؟
  • زن جندم؟؟؟
  • میگم این نقاشی وبلاگت اشکال داره دوتا زن کنار مرد کمه دو تا دیگه نقاشی کن یکیش رو پای راست یکی رو پای چپ بشینن همسر کیف کنه زنها که انسان نیستن ...هستن ؟؟؟؟🤣🤣🤣🤣عقد موقت هم جایزه واسه اون فکری ندارین ...اسلام عزیز را در حد اتاق خواب تنزل دادین خدا از سر تقصیراتتون بگذره 

    پاسخ:
    اسلامی اسلامه که همه جای اونو با جون و دل بپذیریم. نه هر جا دلمون خواست . و هر جا رو دوست نداشتیم بهش توهین کنیم و بگیم اتاق خواب! مثل اونها که ایات حجاب رو نمی پذیرن! اسلام عزیز رو باید همه احکامش رو با جون و دل و علاقه پذیرفت . نباید مصداق افتومنون ببض الکتاب و تکفرون ببعض باشیم

    بنظرتون شما در طلاق اون دختر که با همسرتون ازدواج کرد نقشی نداشتین؟

    پاسخ:
    نمی دونم خدا می دونه. من فقط می دونم تمام تلاشم رو کردم که طلاق نگیرن. می دونم همتام از چند روز بعد از اومدن تو این خونه گفت طلاق و می دونم تو مدت جدایی کاملشون هم هر شب دعوا داشتن. از خودم و از صحبتهایی که باهاش داشتم و تلاشم مطمئنم ، اینکه دید همتا بخاطر زندگی مادرش که همسر دوم بود و چندین نسل همینطور بود و منفی بود دیدش ، ... اینکه ازدواج قبلی اش چند ماهه به طلاق کشید . و اینکه مشاور و ... هم بهش نکاتی رو متذکر شده بودند که تو زندگی تک همسری هم اگر بود باز مشکل داشت... 

    همه جهان بینی شما مبتنی بر ناقص العقل بود زنه وگرنه حق ولایت بر یک انسان کامل چه معنایی داره؟

    پاسخ:
    انسان کامل ائمه هستند که ولایت الله بر اونها هست.
    انسان کلا ولایت نیاز داره
    اگر کسی خودش رو عقل کل ببینه ، نشون می ده اصلا بر ساختار وجودی انسان واقف نیست. 
    انسان و عقل انسان نقص داره و با کمک وحی به کمال می رسه و خداوند ولایت  رو برای بندگان تعریف کرده. و مسلمان تسلیم امر خداست

    ممنون عزیز ⚘

    پاسخ:
    🌷🌷🌷🌷

    وبلاگ خانم هایی که درگیر زندگی تعددی و ازدواج دوم همسرشون هستن،  میشناسین معرفی کنین؟

    پاسخ:
    سلام فقط این دو تا
    پنهان نوشت که وبلاگ اصلیش از بین رفت و دوباره شروع کرد
    https://penhannevesht.blogsky.com/
    اینک که فعلا برای مشکلاتی دیگه نمی نویسه ولی روند ماجراش رو نوشته 
    https://inak.blogsky.com/

    خداروشکر

    ولی اطاعت از همسر در پیدا کردن همسر مجدد براش هم وظیفه زن نیست! وظیفه زن در اطاعت از همسر محدوده مشخصی داره

    ولی یادمه در احادیث توصیه شده به جلب رضایت پدر و مادر مگر اینکه خلاف شرع رو بخوان و داستان اویس قرنی و نیومدن به زیارت پیامبر شاهد مثالشه

    حالا اینا مباحث اخلاقی و فقهیه

    الحمدلله که راضی هستن ازتون. توی پستهای خیلی قبل بهم القا شده بود که خیلی از این کار شما رنجیدن

    پاسخ:
    برای اینکه دچار سوء برداشت نشید تو تفسیر احادیث و ... باید  به مرجع مراجعه کنید
    خدمتتون عرض کنم مساله ولایت برای اقایان و خانمها فرق داره
    برای خانمها بعد از ازدواج فقط ولایت شوهر رو دارند . ولایت والدین ساقطه . دیگه باید فقط حرف شوهر رو گوش بدن و حتی صله رحم والدین هم با اجازه شوهر ممکنه و اگر شوهر بگه نه ، باید گفت چشم . 
    حرف شنوی از شوهر ، جدای از مساله حقوقه و در باب اخلاق هم می گنجه . یعنی اگر خانمی بخواد اخلاق رو هم رعایت کنه باز باید حرف شوهر رو گوش کنه نه والدین رو ، البته برای جایی که تناقض هست . و حتی در مستحبات و روزه و ... هم که شرعا اجازه شوهر لازمه
    البته در مورد انتخاب همسر توسط زن اگر والدین زن به حدی اذیت بشن که مثلا بیافتن تو بستر بیماری از شدت ناراحتی بیمار شن و خوب نمی شن)طب فرمایش مراجع( در اینجا در این امر که مداخله با حق شوهر نداره ، زن باید حرف والدین رو گوش بده و بگه اقا خودش مورد پیدا کنه . و ادامه دادند که البته خانم می تونه اول مورد پیدا کنه و بعدا والدینش رو در جریان بزاره . که البته برای ما اصلا هرگز این نبود . تو مطالب هم گفته بودم که پدرم گفت کار خوبیه و مادرم هم مخالف نبود ولی بعد با دخالت فامیل ، اصل تعدد رو مادرم مخالفت کرد ، که اون موقع هم محرم بودند.
    اما برای مرد ولایت والدین باقی می مونه بعد از ازدواج .  برای همین اویس قرنی باید حرف مادرش رو گوش می داد . و نکته جالب تر اینکه اگر والدین اقا از دست عروس خودشون به حد ایذاء که گفتم برسن و بگن زنت رو طلاق بده،  وظیفه آقا طلاق دادن خانمشه... 


    این تفاوت وجود ولایت پدر و مادر بعد از ازدواج برای خانم و اقاست . 


    و مورد دیگه اینکه ،من وقتی خواستم وارد تعدد بشم خیلی تحقیق کردم ، و همه اینها رو فهمیدم و مد نظر گرفتم ، برای همین و برای حفظ زندگی همتا ، که نکنه مادرشوهرم به حدی برسن که وقتی بفهمن ، بگن تا رو طلاق بده ، باهاشون صحبت کردم و رضایت دادند. 

    و یه نکته جالب دیگه مادر شوهرم رو راضی کردن خیلی سختتر بود. والدینم با جلسه اول صحبت کار رو تائید کردن ولی مادر شوهر چندین جلسه صحبت شد تا رضایت دادند الحمدالله

    سلام

    عزاداریا و عباداتتون قبول 

    دلم میخواست بهتون بگم وقتی پدر مادرتون راضی به این تلاش شما برای ازدواج مجدد همسرتون نیستن، انقدر تلاش نکنین. درسته که ازدواج در نهایت فعلیه که همسر انجام میدن و رضایت پدر و مادر شما برای ایشون شرط نیست ولی رضایتشون در مورد اینکه شما برا پیدا کردن هوو انقدر خودتو به آب و آتیش نزنی و توی خانواده انقدر از ازدواج مجدد و زندگی تعددی تعریف و دفاع نکنی که برای شما شرط هست و باید باشه. 

    اینجوری خیر و برکت از این رابطه خواهد رفت و گرچه فکر میکنی برکت میاره به زندگیت ولی احتمالا نارضایتی و حتی عاق والدین به همراه میاره. پیشنهاد میکنم شما وقتی پدر و مادرت موافق نیستن انقدر مصر نباش و به همسرت بسپر خودش هرکار میخواد بکنه در این رابطه. مداخله نکن و قدمی در این راه برندار و رضایت والدین رو مقدم بدار. وظیفه شما نیست براش دنبال زن بگردی ولی وظیفه شما هست که حرف پدر و مادرت رو گوش کنی

    به حرفام خوب فکر کن 

     

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از توصیه تون
    ولی در مورد والدینم باید بنویسم چون اشتباه متوجه شدید .
    در مورد شرط هم باید بگم و ولایتی که بر زن هست
    پ.ن.
    والدینم هرگز با اصل تعدد مخالف نبودند و می گفتند که مورد خوب پیدا نمی کنی که مثل خانم اول اهل ساختن زندگی باشه و منم می گفتم ان شاءالله پیدا می شه. و هرگز نگفتند که من دنبال مورد نباشم ، بلکه می گفتن اگر بنا به پیدا کردن باشه من تو انتخاب کمک کنم. 
    در مورد ولایت بر زن ، هم می تونید از مرجعتون بپرسید . وظیفه زن اطعات از شوهر هست . و اگر والدینی چنین چیزی بگویند واجب نیست حرفشون رو گوش دادن مگر اینکه به حد ایذاء برسه ، مثلا تو بستر بیماری بیافتند

    خدا رو شکر تا همین الانم والدینم بهم می گن که ازم راضی هستند .
    خدا رو شکر
  • پنهان نوشت
  • سلام

    کاش بیشتر توضیح میدادی چرا همتات طلاق گرفت.

    یه جوری که غیبت نشه

    پاسخ:
    سلام
    با توجه به روند وبلاگم مشخصه.
    از اول که مشکل داشتن . مشکل زن و شوهری و اختلاف فرهنگ و ...
    طلاق هم که مدت خیلی زیادی در جریان بود و مسکوت می شد تا بلکه زندگی شون دوباره دچار طلاق نشه. بعد هم با بیماری مادرشون دیگه توافقی جدا شدند
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی